Skip navigation

… te koop vanaf €6.900. Verleden week vrijdag hoorde ik een nogal afwijkende radiospot. Het ging over het automerk Hyron. Wat was er nu zo ‘afwijkend’ aan het spotje? Wel, een eerder normaal spotje ontaardde plots in een ‘discriminerende’ radiospot door het zinnetje: ‘Het is verboden voor vrouwen om een Hyron te besturen’.
Vandaag stond in de krant een advertentie met dezelfde boodschap. Ook op de website van Hyron is dit zinnetje te lezen.

Uitleg bij

Deze campagne voor het Canvas-programma ‘De weg naar Mekka’ is op zijn minst merkwaardig te noemen. Het bureau hierachter is natuurlijk Mortierbrigade. Het virale aspect van zo’n campagne is redelijk groot (volgens mij). Er wordt snel over gesproken en geschreven. Maar is de boodschap wel duidelijk? Zolang je niet op de website gaat kijken of naar het opgegeven telefoonnummer belt, weet je natuurlijk niet dat dit een campagne is voor het nieuwe programma van Jan Leyers .

Wat vinden onze lezers van deze reclame-uiting?

Advertenties

One Trackback/Pingback

  1. By Verboden voor vrouwen « I-ON MEDIA on 25 Sep 2007 at 1:17 pm

    […] zal rapporteren. Een kleine zoektocht op google brengt me voorlopig 1 blogresultaat: t0mblogt. Het succes zit dus in de controverse. Als de asteriskvoorwaarde minder controversieel zou zijn, […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: