Skip navigation

Verbaasd was ik toen onderstaand berichtje op mijn RSS-reader verscheen. Verbaasd, in de positieve zin. Eerst even het bewuste bericht:

Een achtienjarige student heeft in Mechelen een boete gekregen omdat de mp3-speler van zijn gsm te luid stond. Volgens Het Laatste Nieuws is de boete van 250 euro een primeur in België.

Nu, al een hele tijd erger ik me aan dit fenomeen. Zelf ben ik ook een pendelaar en luister ik tijdens mijn bus- en treinritten ook graag naar muziek. Mijn iPod heeft zo al talloze ochtendritten opgevrolijkt, dat ik niet meer zonder zou kunnen. De naam ‘Personal Audio’ zegt volgens mij dan ook genoeg. Dat je die muziek voor jezelf houdt en de rust van je medereizigers respecteert. Als er dan één of andere wiewa of ‘Pakito’ met z’n vernufte GSM lelijke muziekjes voor de hele bus of trein speelt dat zelf ik m’n eigen muziek niet meer kan horen, vind ik zeer lastig. Meestal kan dat luidsprekertje van die GSM niet eens het volume aan en klinkt het nog slechter dan het eigenlijk al is.

Dus daarom, hoera voor de Mechelse geluidspolitie!

Bron: Studio Brussel

Geef een reactie

