Skip navigation

Esmee DentersIk weet niet in welke mate ik gelukkig moet zijn in de plaats van Esmee Denters, het Nederlandse meisje dat op één-twee-drie een wereldster is geworden. Het lijkt me allemaal net iets te toevallig om waar te zijn. Het meisje gaat op een goede woensdagnamiddag op een stoeltje zitte, voor de webcam van haar zus en begint een liedje te zingen. Netjes de non-vocal van een andere meidengroep op de achtergrond en zingen maar. Effie posten op YouTube en hupsakee, ik word beroemd! Het gaat me allemaal net iets te snel, want het meisje maakt nog meer liedjes die ze keurig en op de toon inzingt en plots komen de platenbonzen aandraven. Ze beloven het meisje een mooie toekomst en weet ik veel wat nog meer. Tot op een goede dag ene Justin Timberlake met z’n nieuwe label het meisje tekent en, iedereen is gelukkig.

Helaas, kan ik niet mee in het verhaal. Ten eerste vind ik het toch allemaal wat te mooi om waar te zijn. Het doet me wat denken aan de ‘Impossible is nothing’ campagne van Adidas. Die ook lukraak één iemand met een haast onmogelijk droom eruit pikte en die dan op zijn beurt, dankzij Adidas, ontzettend veel aandacht kreeg. Wie of wat hierachter zit, dat kan ik niet zeggen. Een stunt van YouTube, om zichzelf nogmaals steviger in de markt te zetten? Een goed uitgekiende strategie van het nieuwe platenlabel van Justin, die ongetwijfeld als geen andere goed op de hoogte zijn van de nieuwe trends à la Web 2.0? Wie zal het zeggen, ik ben alvast benieuwd naar het vervolg van de Esmme-soap. Filmpjes bij meer…

Waar het allemaal mee begon, zo’n 9 maanden geleden…

Geef een reactie

