Skip navigation

De afgelopen weken woedde er een kleine storm in blog-o-land. Enkele slimme reclamejongens hadden het illustere idee om de steeds stijgende populariteit van enkele Vlaamse bloggers te misgebruiken voor een campagne.

Het deed me denken aan de emancipatie van de vrouw of erger zelfs… het post-apartheidstijdperk in Zuid-Afrika, of nog erger: Jaloezie?! Godsallejezus, en zelfs Fabiola zou er hartig om kunnen lachen. Anyway, de campagne kreeg een duister kantje of een naar geurtje, zoals je wil.

Hebben de marketingjongens hun vingers verbrand of zijn de bloggers bezig aan een revolte en wordt er weldra een code of conduct opgesteld; de stap is niet groot als je het mij vraagt. De afgelopen jaren werd er maar naar lieve lust met termen als web 2.0, viraal en user generated content gegoocheld.

Kwaliteit deed onder voor de kwantiteit, en hoe harder en vaker je schreeuwt, hoe beter je wordt gehoord: dat is de wet van de logica. Er is iets aan de hand, en dat zal geweten zijn. Microsoft maakte een spot die nagels met koppen slaat. Op een humoristische manier werd enerzijds gespeeld met de paradox van de “interactieve” marketing en anderzijds de verstarring van de traditionele marketing. Het spotje van ‘Bring the love back’ staat bij meer. Hiermee wil Microsoft zijn InternetSolutions aanreiken als oplossing…

Advertenties

4 Comments

  1. Waarom zouden we misbruikt zijn? We werden ingehuurd om een filmpje te maken, en werden hiervoor betaald. Deels voor onze naamsbekendheid, deels voor het creatief werk. Niks mis mee, toch?

  2. om in een stinkend konijnenpak te kruipen? :-D pure mishandeling!

  3. Als ik je artikel lees krijg ik niet de indruk dat je de twee zaken genoeg onderscheid.

    Enerzijds was er de Paola246 hype, uitgaande van Het Paleis en Chips vzw, waarvoor enkele bloggers op voorhand waren getipt en tot een hele blogstorm is geleid.

    Anderzijds is er de actie van Duval Guillaume voor Belgische Kazen waarbij aan de bloggers van Stew en Asfaltkonijn werd gevraagd tegen betaling een filmpje te maken, om de feitelijke campagne op wedstrijdkazen.be bij de bloggers en bloglezers onder de aandacht te brengen.

    Opvallend trouwens dat je het filmpje van microsoft aanhaalt: de advertiser en de customer. Maar waar zit de consumer?

    vriendelijke groeten
    Pieter Baert, Duval Guillaume
    privé blog op pietel.be

  4. allemaal flauw kul, hier vraag ik niet om!


One Trackback/Pingback

  1. By PressPosts / User / Brown_Nation / Submitted on 22 Mei 2007 at 3:30 pm

    http://pressposts.com/Food/De-wetten-van-de-logica/

    Submited post on PressPosts.com – “De wetten van de logica”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: